Meerhoven24

Meerhoven24 is een hardloopevenement in de wijk Meerhoven (Eindhoven). Dit wijkevenement duurt 24 uur. In die tijd streven de vele deelnemers naar een sportieve prestatie, gezelligheid en bovenal sponsoring voor Make a Wish. Stichting Meerhoven24 is met een 6-koppig bestuur begonnen in 2010 met hun eerste editie van Meerhoven24. Wij zijn begonnen met 5 estafetteteams die 24 uur lang non-stop in estafettevorm een route van 2 km lopen.  Deze editie leverde een schenking aan Make a Wish op van € 5000,-. Na 7 edities is het evenement uitgegroeid tot 25 estafetteteams, 130 recreatieve hardlopers die 5/10/15 km lopen, 80 hardlopers die een ludieke funrun lopen en 300 kinderen die de kidsrun afleggen. Met een sponsorbedrag van € 85.000,- in de editie van 2015 zijn wij voor Make a Wish het grootste sponsorevenement. Meerhoven24 is niet alleen voor hardlopers. Het is een wijkevenement voor jong  en oud met allerlei kinderactiviteiten en optredens van bands, dansgroepen en fanfares. Kortom, een fantastisch gezellig én sportief evenement in Meerhoven voor het goede doel Make a Wish.

Hanneke Hilferink maakt deel uit van dit bestuur en is verantwoordelijk voor de wedstrijdcommissie. Zij zorgt voor alle inschrijvingen, de communicatie naar de teams, de benodigdheden die per wedstrijdonderdeel zijn vereist (tijdregistratie, chips, borstnummers, parcoursafzetting, verkeersleiders, etc.) en de nodige prijzen die per wedstrijdonderdeel te winnen zijn.

Interview van 040 Nieuws bij Meerhoven24

Naar onze website van Meerhoven24