Hanneke Hilferink

Hanneke

Wie ben ik?

Mijn naam is Hanneke Hilferink. Ik ben in april 2016 gestart met SportClub Meerhoven.

In 2000 heb ik mijn 3-jarige opleiding CIOS in Arnhem afgerond. Direct daarna ben ik als sportinstructeur in dienst getreden bij de Koninklijke Luchtmacht. Ik heb daar 10 jaar als militaire sportinstructeur gewerkt. Dat heeft mij gevormd en ontwikkeld tot een vakbekwame en allround trainer. De diversiteit aan trainingen die ik daar heb gegeven, maakt mij creatief, professioneel en uniek. Tijdens deze baan heb ik de ALO aan de Sporthogeschool Tilburg afgerond.

In 2010 heb ik de switch gemaakt naar sportadviseur bij een stichting die zich bezighoudt met sportadvisering. Ook uitdagend, divers en leerzaam. Maar in die 5 jaar dat ik daar heb gewerkt miste ik de praktijk enorm. Ik sta graag voor de groep, wil bezig zijn met doelgroepen en streef naar resultaten. Ik zit vol passie en energie om aan anderen het plezier in sporten/bewegen te geven.

Daarom heb ik gekozen voor een baan bij het onderwijs. Sinds 2015 ben ik sportdocent op het Summa College in Eindhoven. Fantastisch om weer met volle overgave het belang van sporten en bewegen over te brengen op studenten. Heerlijk om te zien dat het de studenten energie geeft om anderhalf uur te bewegen.

Sinds 2006 woon ik in de wijk Meerhoven. Ik vind het erg fijn om in een omgeving te leven waar je elkaar kent en een sociaal netwerk hebt. Dat bracht me op het idee om een hardloopgroep te starten: Loopgroep Meerhoven. Ik ben de eerste avond gestart met 1 loper en al snel groeide dat uit naar een zeer grote groep van 60 hardlopers. Tot op heden train ik die hardlopers nog steeds. En wat heeft iedereen een plezier tijdens deze trainingen! Velen zijn hardloopmaatjes geworden en lopen ook op andere momenten met elkaar. Op deze manier is uit sporten een gezellig sociaal netwerk in de wijk ontstaan!

Dan rest mij nog te vertellen dat uit die loopgroep een mooi hardloopevenement is ontstaan: Meerhoven24. Meerhoven24 hebben wij van 2010 tot 2019 jaarlijks georganiseerd. Dit was 10 jaar lang een 24-uurs hardloopevenement voor het goede doel Make a Wish. Binnen deze organisatie ben ik voornamelijk verantwoordelijk geweest voor de hardloopwedstrijden.

En zo is SportClub Meerhoven geboren. Vanuit passie voor sport, ruime ervaring en deskundigheid én veel enthousiasme!

Lees meer over mij;

Afbeelding Header 1

Stuur Hanneke een mail

Naam:*